Kodėl el. parduotuvėje prarandate pardavimus?
Dauguma sutiks, kad el. parduotuvės pardavimams tiesioginės įtakos turi SEO ir reklama, tačiau apmaudas apima tuomet, kai privilioti el. parduotuvės lankytojai ne tik nenusiperka prekių, tačiau lieka suerzinti, todėl taip padaroma žala prekės ženklo ir įmonės reputacijai.
Lakoniškas produkto aprašymas
Kiekviena prekė turi tam tikras specifikacijas ir kuo prekė sudėtingesnė, tuo daugiau specifikacijų ji turi. Potencialūs prikėjai dažniausiai pradeda ieškoti prekes pagal tam tikras specifikacijas. Pvz., ieškant įsigyti baldų bus svarbūs išmatavimai, spalva ir medienos tekstūra. Įsivaizduokite, kad baldo prekės kortelės aprašyme nėra išmatavimų ar spalvos? Potencialus prikįjas priverstas rinktis ar skambinti ir pasiteirauti trūkstamos informacijos ar įsigyti pas konkurentus? Dažnesniu atveju pasirenkamas konkurentas, nes potencialus klientas nenori patirti streso, norėdamas gauti sprendimo priėmimui reikalingą informaciją.
Su baldais situacija kiek paprastesnė, tačiau yra kur kas sudėtingesnių prekių, kaip pvz., elektronikos prekės, kur specifikacija gali apimti net keletą puslapių. Ypatingai nuvilia, kai prekė kainuojanti daugiau nei kelis tūkstančius savo prekės kortelėje turi vos kelias informacijos eilutes.
Panašus potencialaus pirkėjo elgesys gali būti ir tada, kai prekės kortelėje pateikta prekės specifikacija, tačiau neišsami ir dėl kelių trūkstamų eilučių galite prarasti pardavimą.
Vaizdinės informacijos apie produktą pateikimas
Vaizdinė medžiaga (nuotraukos, video, brėžiniai) privalo suteikti tokią informaciją, kurios nesuteikia aprašymas. Pvz., potencialus pirkėjas ieškodamas kuprinę ir prekės aprašymo sužino, kad ji yra 60L talpos ir kelių spalvų, tačiau apžiūrinėdamas kurpinės nuotraukas nemato kaip ji atrodo iš vidaus (pvz., kaip išdėstytos vidinės kišenės, kurios įvardijamos aprašyme, kokia vidinės kurpinės medžiagos spalva ir pan.).
Neretai pasitaiko – netinkamas prekės santykis nuotraukoje, pvz., prekė nuotraukoje gali atrodyti per maža ar per didelė. Svarbu darant prekių nuotraukas įtraukti daiktus, kurie atskleistų jų tikrąjį santykį.
Kartais pirkėjams svarbu pasižiūrėti tam tikras prekių detales, todėl svarbu, kad Jūsų el. parduotuvėje būtų galimybė pasididinti prekių nuotraukas.
Prekių likučiai
Prekių likutį el. parduotuvėje svarbu pateikti dėl kelių aspektų:
- perkant daugiau prekių;
- priimant sprendimą - pirkti elektroinėje ar fizinėje parduotuvėje;
- kad pardavėjas iš tiesų turi prekę ir kad tai nėra išankstinis užsakymas.
Prekių filtrai
Jei el. parduotuvėje yra duagiau kaip 100-200 prekių, rekomenduotina turėti prekių filtrus, kurie palengvina prekių paiešką pagal tam tikrus kriterijus (spalva, išmatavimai (aukštis, plotis, gylis, storis)).
Pristatymo terminas prekių kortelėse
Sprendimą pirkti neretai įtakoja prekės pristatymo terminas, nes dažnai potencialus pirkėjas nori prekę gauti kaip įmanoma greičiau, todėl svarbu jau prekės kortelėje pateikti šią informaciją, kad pirkėjas išvengtų papildomų žingsnių (įsidėjimas į krepšelį, pirkėjo rekvizitų suvedimas ir tik tuomet prisitatymo termino pateikimas).
Pirkėjas greičiau priima sprendimą pirkti, jei yra pateikiamos kelios prekės pristatymo alternatyvos su pristatymo terminais.
Menkas pristatymo būdų pasirinkimas
Jei pirkėjui prekė reikalinga skubiai, akivaizdu, kad pirkėjas rinksis greičiausią pristatymo būdą, tačiau tiems pirkėjams, kuriems prekės pristatymo greitis nėra svarbus, jie rinksis patogiausią pristatymo būdą, pvz., jei šalia pirkėjo namų yra DPD pickup terminalas, tuomet pirkįjas rinksis atitinakamai.
Menkas apmokėjimo būdų pasirinkimas
Pats nepatogiausias apmokėjimo būdas fiziniams asmenims – bankiniu pavedimu, tačiau tokį apmokėjimo būdą dažniausiai renkasi įmonės. Kuo daugiau pasirinkimo – tuo daugiau pardavimų.
El. parduotuvės dizainas prisitaikantis prie mobiliųjų įrenginių
Vis reikšmingesnė pardavimų dalis el. parduotuvėse pasiskirsto tarp mobiliųjų įrenginių (mobilieji telefonai, planšetės, nešiojamieji kompiuteriai), todėl el. parduotuvės dizaino prisitaikymas mobiliesiems įrenginiams tampa kritišku.
Kita problema – el. parduotuvės dizainas prisitaiko prie mobiliųjų įrenginių, tačiau yra daug klaidų, pvz., nesimato mygtuko pirkti, nesispauždžia mygtukas ir pan.
Google pirmoje vietoje vertina mobiliosios svetainės versiją ir tik po to visas kitas (pvz., svetainės užkrovimo greitis, indeksavimas).
Susijusios/panašios prekės
Pirkėjai ieškodami prekių visada tiksi alternatyvų, todėl prekės kortelės apačioje pateikiamos panašios ar susijusios prekės palengviną šią užduotį.
Dažnai būna, kad el. parduotuvėse pateikiamos susijusios prekės nėra susijusios bent pagal vieną parametrą, todėl reikia peržiūrėti šio funkcionalumo algoritmus.
Šioje įžvalgoje sąmoningai neaptarinėjome tokių dalykų kaip nekokybiškos nuotraukos, per mažos nuotraukos, nepateikti prekių aprašymai, vadybos stoka (klientų aptarnavimas), neatitikimas teisės aktams, jų nepaisymas (pateiktos pirkimo-pardavimo taisyklės), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento neislaikymas ir kiti mažiau susiję dalykai.